Het succes van Pomellato door de ogen van CEO Sabina Belli

Eén van onze favoriete merken, het Italiaanse sieradenhuis Pomellato, vierde onlangs haar vijftigjarige bestaan. Met recht zijn ze trots op het vakmanschap en de pioniersgeest die van het merk een onconventionele trendsetter maken.

We bekijken het succes van het merk door de ogen van CEO Sabina Belli.

UNIEK

Sabina Belli ademt ‘haar’ merk iedere dag, zover is duidelijk. “Als ik aan Pomellato denk, dan denk ik aan blijdschap”, vertelt ze. “Ik prijs me enorm gelukkig om met zulke bijzondere sieraden te mogen werken en vrouwen vreugde te mogen brengen!”

Maar wat maakt Pomellato zo uniek? “Pomellato bestaat sinds 1967 en kan bouwen op een rijke goudsmidtraditie. Vergeet ook niet dat we het eerste merk waren dat het concept van ‘pret-a-porter juwelen’ introduceerde: opvallende ontwerpen voor de vrouw van vandaag, die dag en nacht gedragen kunnen worden. Zoiets was ongezien in de joaillerie.”

NIET ALLEDAAGS

Waaraan herken je een Pomellato-juweel? “Pomellato staat voor kleur. Sinds de oprichting is het merk een trendsetter op het gebied van kleurrijke stenen die je niet in traditionele sieradencollecties terugvindt.”, zegt Belli. “De 'big four', smaragd, robijn, saffier en diamant, verdwijnen van onze planeet. Daarom worden onconventionele stenen, die altijd al een symbool voor ons zijn geweest, herontdekt.”

Trouw blijven aan hun eigen stijl, dat is de grootste bouwsteen van het succes van het merk: “We vernieuwen, maar blijven ook trouw aan onze geschiedenis. Creativiteit en vakmanschap zijn dé winnende combinatie.” zegt Belli.

GIRL POWER

Vrouwelijk empowerment is diep verankerd in het DNA van Pomellato. Een prachtig voorbeeld hiervan is de recente reclamecampagne die werd geschoten door Peter Lindbergh. De beroemde modefotograaf werd internationaal gelauwerd voor zijn portretten van échte vrouwen. “Laten we niet vergeten dat Pomellato in 1967 werd opgericht, een belangrijke periode voor de vrouwenemancipatie. Vijftig jaar later zijn deze thema's nog altijd relevant.”

Ook zijn 70% van de werknemers bij Pomellato vrouwen – niet verwonderlijk, als je weet dat Belli een grote aanhanger van vrouwelijk leiderschap is. Het merk is erg geliefd bij onafhankelijke vrouwen met een sterke wil die hun passie volgen en de sieraden aanschaffen als beloning voor zichzelf.

Uiteraard is Belli zelf Pomellato-klant – maar ze was dat al voor je de overstap naar het merk maakte. “De stukken die ik kocht in de jaren tachtig, waaronder een ring met een prachtige aquamarijn, zijn nog altijd mijn favorieten. Ook ben ik dol op mijn verzameling Nudo-ringen die ik elke dag met trots draag en combineer met sieraden uit onze nieuwe Ritratto collectie. Ik zou niet meer zonder kunnen!”
  
Bekijk hier de volledige collectie Pomellato