1

Heb ik garantie op mijn aankoop?

Zoals bij iedere aankoop, conform de Europese wetgeving, heeft u standaard een garantie van 2 jaar op productiefouten (fabrieksgarantie). Ongevallen, beschadigingen, slijtage en onjuist gebruik vallen niet onder deze fabrieksgarantie. De garantie vervalt eveneens wanneer het horloge of juweel door een onbevoegd of niet erkend horlogemaker/atelier hersteld werd en wanneer er aanpassingen met al dan niet originele stukken gebeurd zijn.

Wat valt niet onder garantie bij horloges – onder andere:

  • glasbreuk of beschadigingen van het glas
  • schade aan het binnenwerk ten gevolge van een beschadigd of gebarsten glas
  • beschadigingen of overmatige slijtage van de band
  • het slecht of niet functioneren van het horloge ten gevolge van een schok, val of stoot
  • waterschade bij horloges die niet of slechts spat-waterdicht zijn
  • waterschade bij horloges waarvan de kroon (het knopje om de tijd te verstellen) ontbreekt of beschadigd is
  • waterschade bij horloges met een schroefkroon waarvan de kroon open stond bij contact met water
  • waterschade bij chronograaf horloges waarvan de druktoetsen ontbreken of beschadigd zijn

Wat valt niet onder garantie bij juwelen – onder andere:

  • Breuken ten gevolge van een verkeerde behandeling en normale slijtage (krassen, verkleuring, …) door gebruik/dragen van het juweel.

U kunt hier meer details over terugvinden in onze algemene verkoopsvoorwaarden.

Heeft u nog vragen of wenst u graag extra informatie?

Contacteer ons