1

Kan ik juwelen en horloges laten herstellen?

Uw uurwerk en of juweel kunt u vakkundig laten herstellen in ons atelier. Graag ontvangen we eerst een e-mail naar info@casteur.be met als melding ‘Herstelling’, waarin u nauwkeurig het probleem beschrijft.

Een expert van Juweliers Casteur zal u contacteren (telefonisch of per e-mail) voor verdere informatie. Soms kunnen wij u van op afstand verder helpen en dient het horloge of juweel niet terug gestuurd te worden.

Dient u uw artikel toch aan ons te bezorgen, dan kunt u het in onze winkel in Waregem binnenbrengen, of naar ons verzenden. Let op: de kosten en de verantwoordelijkheid verbonden aan het retour zenden vallen steeds volledig op de rekening van de koper. Wij raden u dan ook aan om een horloge of juweel samen met het originele garantiebewijs stevig te verpakken en steeds 'Aangetekend met handtekening voor ontvangst' te verzenden.

Na ontvangst van uw horloge of juweel, samen met het originele garantiebewijs, zullen wij (volgens de instructies van de fabrikant) oordelen of u aanspraak kan maken op de garantie. Is uw defect niet gedekt door de garantie? Dan berichten we u hier zo spoedig mogelijk over en bespreken we verdere opties. Mogelijk is er dan een kost verbonden aan de herstelling.

Wanneer u wel aanspraak maakt op herstelling onder garantie, zullen wij uw artikel doorsturen naar de fabrikant. De gemiddelde reparatietijd, verzendingen inbegrepen, duurt over het algemeen 3 tot 6 weken.

Indien het horloge of juweel effectief onder garantie naar de fabriek terug gestuurd dient te worden, zal Casteur het uurwerk na herstelling gratis naar de koper terug sturen. Voor juwelen en uurwerken die niet bij Casteur gekocht werden, vragen wij een administratieve kost (verzending, verzekering …) die afhankelijk is van de waarde van het goed.

 

Heeft u nog vragen of wenst u graag extra informatie?

Contacteer ons